Keväällä ostin netistä ruusun, jonka alku näytti vaikealta. Onneksi en luovuttanut, vaan istutin sen ja se alkoi kasvaa. Nyt yhden varren päässä on ruusukaunotar, jota olen käynyt joka päivä ihailemassa ja kuvaamassakin.

Ruusussa on vielä pari nuppua, joten lisää seurattavaa luvassa.

Puutarhasta olen saanut jo satoa mukavasti salaatin lisäksi. Porkkanoita ole syönyt ja yhden parsakaalin. Varmaan huomenna kokeilen perunoita, kun kapasta ostetut ovat loppuneet, peruna ainakin kukkii. Myös yhden sipulin olen ottanut ja lisää voin ottaa tarvittaessa, ne voisi jopa jo nostaa, kun tulisi kuivempia ilmoja. Samoin purjo olisi varmaan syömäkelpoista.

Marjatkin alkavat kypsyä. Ensimmäisenä ehtivät marjatuomipihlajat eli saskatoonit eli koritteerimarjat. Sain aluksi syödä niitä itse, mutta sitten rastaat löysivät ne. Olen yrittänyt harson ja cd levyjen avulla hiukan suojata niitä, En haluaisi enää katsella linnun raatoja tai verkossa - tai siinä sätkytteleviä lintuja. Viinimarjatkin varmaan kohta kypsyvät näillä helteillä (nyt lämpöä noin 30 astetta).
Muutaman kypsän vadelman olen löytänyt ja jopa käynyt mustikoilla parina päivänä. Sitä en ole tehnyt vuosikausiin.

Ja vielä pari kuvaa: ensiksi keltaisia päivänkakkaroita (?), joita yllätyksekseni löysin talon nurkalta

Ja niitä malvoja